Phase 3 of Earthship PR was an absolute success! It took place Jan. 9th-21st, 2019 at Taina Soy Apiario in Aguada, PR.

In response to Hurricane Maria’s horrifying devastation on the island of Puerto Rico, Earthship Biotecture started fundraising late last year and partnered with TaínaMia, a newly founded sustainable disaster relief NGO, to start building a self sustainable and hurricane resistant community and education center on the West side of the island.

Phase 1 was completed in February 2018, Phase 2 was a success in June 2018, and Phase 3 took place in January 2019. Planning for the next phase is underway for July 17th-29th, 2019.

We will continue construction of the community and self sustainable living education center and add electrical and water catchment and filtering systems to the existing buildings.


Fase 3 de Earthship PR fue un éxito absoluto! Tuvo lugar del 9 al 21 de enero de 2019 en Taina Soy Apiario en Aguada, PR.

En respuesta a la horrorosa devastación del huracán María en la isla de Puerto Rico, Earthship Biotecture comenzó a recaudar fondos a fines del año pasado y se asoció con TaínaMia, una ONG recién fundada para el alivio de desastres sostenible, para comenzar a construir un centro educativo y comunitario sostenible y resistente a los huracanes en el oeste lado de la isla.

La Fase 1 se completó en febrero de 2018, la Fase 2 fue un éxito en junio de 2018 y la Fase 3 se llevó a cabo en enero de 2019. La planificación de la siguiente fase está en marcha del 17 al 29 de julio de 2019.

Continuaremos la construcción de la comunidad y el centro de educación de vida autosostenible y agregaremos sistemas de captación y filtrado eléctricos y de agua a los edificios existentes.